دفاع شخصی
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در واقع دفاع شخصی یعنی استفاده از تکنیک ها و مهارتهای لازم و خاصی که به شخص که در هر سن و جنسیتی باشد کمک میکند از حملات ناگهانی وتهدیدهای ناگهانی از خود دفاع و محافظت کند.در آموزش دفاع شخصی ما می آموزیم که چگونه با عکس العمل سریع بهترین تصمیم و عمل لازم را انجام دهیم و خود را در مقابل خیلی از صدمات ایمن کنیم و حتی طرف مقابل را حتی الامکان آسیب نرسانیم.
ما باید در مدت زمان کوتاه با یادگیری یا آموزش دادن تکنیکهای درست و کاربردی دفاع شخصی بهترین نتیجه و برخورد با افراد داشته باشیم.
اغلب دفاع شخصی را با خیلی از ورزشها اشتباه میگیرند که تصور نا به جایی است و از آنجایی که دفاع شخصی یک شاخه ی جداگانه در رشته های ورزشی شناخته شده دارای انواع و روشهایی میباشد که عبارتند از؛دفاع شخصی به روش سامورایی،دفاع شخصی به روش وباویگاردی ،تربیت بادیگارد و….. میباشد.
بنیان گذاری انجمن بین المللی آموزش دفاع شخصی وهنرهای رزمی در سال۱۳۸۲ توسط دکتر علی رستمی صورت پذیرفت.
این انجمن هدفهایی دارد و در راستای همین هدفها معمولاً حرکت میکند:
اهداف انجمن بین المللیISDMAA:
1.ترویج فرهنگ و ورزش ایران زمین و شناساندن آن به جهان
۲٫دور هم جمع کردن بهترین رزمی کاران و دفاع شخصی کاران در جهان و تبادل اطلاعات و بهترین تکنیک ها.این محصول ارزشمند را می توانید از فروشگاه تهران خریدهمین الان تهیه نمایید.

3.تشکیل سمینارها و تشکلات و کنفرانسهای متعدد و پیشرفته و تبادل اطلاعات و تکنیک ها و فنون هنرهای رزمی و دفاع شخصی بین اساتید بزرگ و برجسته در جهان و در سطح بین الملل

۴٫حفظ نسبتهای حقیقی و واقعی ورزش و یاری و کمک رساندن انسان دوستانه به یکدیگر و دعوت کردن جوانان و علاقه مندان به امر ورزش و گسترش آن و آموزش آن و ترغیب دیگران برای انجام ورزش و آموزش دفاع شخصی وهنرهای رزمی که از آرمان و اهداف این انجمن دوستانه میباشد.
۵٫تلاش و کوشش در راستای بهبود و بالا بردن آمادگی جسمانی و گسترش سلامت و عوامل سلامتهای عمومی و پیشگیری از فقر حرکتی و تنبلی عضلانی درافراد جامعه و بالا بردن ایمنی و سلامت در بین جامعه ها
۶٫برگزاری و تشکیل دوره و کلاسهای علمی و عملی در این انجمن در سراسر جهان
۷٫در حال حاضر و در اواخر بیش از ۴۰سبک از کشورهای گوناگون تحت پوشش انجمن کمربند مشکی بین المللی و جهانی و بین الملل دفاع شخصی و هنرهای رزمی کار خود را در این زمینه و آموزش آن گسترش داده اند.
حال این انجمن(ISDMAA)با کدوم یک از انجمن ها فعالیت میکند:
۱- انجمن بین المللی کمربند مشکی (IBBA)و جوجیتسو،
۲- جوجیتسو ی بین المللی و جهانی(JJI)
3-بودو کمپ اروپا(آلمان)،BUDO PRO،که فعالیت گسترده ای در آلمان دارد
۴-کمپ تایگر موی تای(TMT)
5-شورای کمربند مشکی جهانی (WBBC)
6-فدراسیون و تشکل جهانی و بین المللی ورزشکاران مخالف با داروهای نیروزا و مقابله آن (WFAAD)
7-فدراسیون نین بودو آیکی جوتسو(NAJF)
8-کاراته سنتر و آکیدو امارت دبی(JAKD)
9-انجمن حرفه ای و با مهارت بالای تای بوسینگ تایلند (PBAT).


دفاع شخصی :
انسانها از بدو تولد همواره با طبیعت و محیط پیرامون خود در ستیز بوده است،تدبیرهای حرکتی و فنون خاصی را همواره برای حفاظت از خود و بقا و غذا بروز داده است و با طبیعت مبازه کرده است. رفته رفته که انسان با تمدن تر و با فرهنگ تر و دارای افکار ارزشمند گشت تدابیر حفاظتی و دفاعی را جمع بندی و دسته بندی نماید و آن را به شکل آموزش دفاع شخصی در آورده است و در مبازه ی تن به تن اصول و روشهای آموزش دفاع شخصی را ایجاد کردند . ورزش راهی برای رسیدن به آرامش و راهی برای زندگی و رسیدن به قدرت و انرژی درون و قدرتمند شدن برای انجام کارها و توانایی های بالقوه و عشق ورزیدن و مهر ومحبت کردن و در نتیجه زندگی سالمتر و زیباتر.
عقل سالم در بدن سالم: این همان چیزی است که با تمرین و انجام ورزش که ما در اینجا به آموزش دفاع شخصی پرداخته ایم که عقل سالم نیازمند بدن سالم و بدن سالم نیازمند عقل سالم است که بدن و عقل دو چیز لاینفکی میباشند و سلامتی هر کدوم در گرو سلامتی دیگری می باشد و سلامتی یکدیگر را تضمین میکنند و هر چه انسان سالمتر باشد از روحیه ی خوبی بر خورددار خواهند شد و بهتر میتوانند در کنار افراد دیگر کنار بیایند و زندگی مسالمت آمیزتری داشته باشند و در نتیجه جامعه ی بهتری خواهیم داشت! یکی از راه های رسیدن به این منظور آموزش دفاع شخصی میباشد. در قرن حاضر ما متوجه میشویم که ورزش ویا آموزش دفاع شخصی بیشتر از بیش احساس میشود و خیلی از پزشکان و متخصصان و روانشناسان دریافته اند که ورزش چه تأثیر بسیار ارزشمندی در جامعه و زندگی فردی خواهد داشت و نیاز آن احساس میشود.

آموزش ژیمیناستیک

 

ژیمناستیک یک ورزش بسیار رمانتیک و تعادلی میباشد و برای تقویت این ورزش نیازمند به داشتن روح قوی و تعادلی داریم و خود ژیمناستیک و آموزش آن به مرور زمان باعث میشود که تعادل خاصی در روح و جسم فرد ژیمناست ایجاد کند.برای آموزش ژیمناستیک نیاز است آمادگی جسمانی بالایی داشته باشیم و آن را قوی تر کنیم زیرا یک بدن خشک نمیتواند انعطاف لازم برای انجام خیلی از تمرینات و آموزش دیدن آن شود و ژیمناست باید به این توجه کند که او بتواند حرکات زیبا و اصولی و ماهرانه ای از خود به جا بگذارد.
یکی از ژیمناستهای بسیار مشهور و ماهر “نادیا کمانچی” بود که توانست خدمات ارزنده ای بگذارد . متولد سال۱۹۶۱در اونشت (رومانی) نادیا النا کومانچی نخستین ژیمناستی میباشد که وی توانست علاوه براین مدال های قهرمانی زیادیو کسب کنه!که وی در رشته ی ژیمناستیک توانست نمونه و برتر دوره ی خودش باشه و در بازیهای المپیک و مسابقات ژیمناستیک ۵مدال طلا بعنوان مدال طلای بهترین ژیمناست رومیانیایی را کسب کند و بالاترین امتیاز یعنی امتیاز ۱۰ را از آن خود کند.و هم چنین در المپیک سال ۱۹۷۶توانست یک مدال برنز و سه مدال طلا و یک مدال نقره ی آمریکایی در المپیک ۱۹۷۶یک مدال نقره د رمجموع و چوب موازنه نیز به ۲مدال در حرکات زمینی سال بعد در المپیک ۱۹۸۰در مسکو انفرادی و یک نقره ی تیمی دست یافت.
نادیا کومانچی در نوامبر ۱۹۸۹ تنها چند هفته پیش از انقلاب رومانی و سقوط چائوشسکو از رومانی فرار کرد و در ایالت متحده ی آمریکا سکونت گزید.وی در سال ۱۹۹۶با بارت کانر ژیمناست آمریکایی ازدواج کرد و در سال به تابعیت و شهروند آمریکا در آمد .وی در سال ۲۰۰۳وی کتابی به نام “عنوان نامه هایی به یک ژیمناست جوان”را نوشت و آن را منتشر کرد و خدمات قابل توجهی را به دنیای ژیمناستیک ارایه داد.

آموزش ژیمناستیک
تاریخچه و آموزش ژیمناستیک:
تار یخچه ی پیدایش ژیمناستیک بر میگردد به خیلی سال پیش. اما ژیمناستیک و آموزش آن به طور جدی از سال ۱۸۸۱به تشکیل فدراسیون پرداختند و آموزشات آن هم جدی تر گرفته شد و در این سال به برگزاری مسابقات در ژیمناستیک پرداختند و ژیمناستیک جزئی از مسابقات المپیک و جهانی شد.ژیمناستیک در سال ۱۸۹۶ اولین دوره ی المپیک را داشته است تا به امروز که هموتره در برنامه های این مسابقات وجود داشته است. در المپیک ۱۸۹۶پنج کشور در مسابقات شرکت کردند و آلمان تقریباً تمام مدال ها را برای خود کردند.
برنامه ی دانیله هیپولیتو که با چوب موازنه انجام میشده است که برای اجرا و آموزش آن نیازمند چابکی و تعادل و نیروی بدنی و هماهنگی و انعطاف شخص ورزشکار می بود که به صورت پیشرفته تر و نمایشی تر در می آید و آن را امروزه ما به عنوان ژیمناستیک میشناسیم به گونه ای میشود که آن بسیار طرفدار پیدا میکند و عده ی زیادی برای تماشا و حتی آموزش آن راغب میشوند. که مهد پیدایش آن به یونان باستان برمیگردد و تمرینات ژیمناستیک و آموزش آن از آنجا شروع میشود .
البته ژیمناستیک زنان با ژیمناستیک مردان فرق داشته است که بیشتر در ژیمناستیک زنان به جنبه ی نمایشی آن توجه میشود و بیشتر به جنبه ی هنری آن اهمیت میدهند و اما ژیمناست مرد بیشتر در حرکات زمینی ،بارفیکس ،چوب موازنه ی زمینی،پرش از خرک،پارالل نا هم سطح،ژیمناستیک موزون و ایروبیک متخصص هستند و در این زمینه به رقابت میپردازند. پرش خرک دار حلقه، پارالل، و خرک حلقه از دیگر رشته ها و شاخه های این ورزش میباشد.
ژیمناستیک یک ورزش المپیکی می باش آکروباتیک وترامپولین هم جزء این ورزش میباشد و آن را در مسابقات اجرا میکردند.فروشگاه تهران خرید این محصول ارزشمند را با کیفیت بالا برایتان اماده کرده است.
امروزه در مسابقات المپیکی از ۱۸ رویداد در اولین دوره ی المپیک ورزشی ورزشی جداگانه اجرا میشود که در آن ۱۴ رقابت در ژیمناستیک هنری و دو رقابت در ژیمناستیک موزون و دو رقابت در ترامپولین برگزار میشود.
ژیمناستیک در حد تفریح و تمرین برای بالا بردن انعطاف بدن بسیار پر طرفدار است.در این رشته ژیمناست به تمرینهای انعطافی و تمرینهای بدون وقفه و استقامت بدنی بالا و فرودهای سنگین و افتها، برخورد به افراد را حرفه ای تمرین کنند .این درست است که در ورزش ژیمناستیک و آموزش آن برخورد نداریم اما آسیب دیدگی در آن بسیار زیاد است که بسیار احتمال قوی ای دارد که موجب مشکل و آسیب دیدگی گردند.اغلب در بین ورزشکاران ماهر و حرفه ای تر دیده میشود که خطر آنها را بیشتر تهدید میکند و دچار آسیب و صدمه میشوند زیرا، در این ورزش آنها حرکات تخصصی تر و خطرناکتری را اجرا میکنند و ازین راه آنها در معرض صدمه ی بیشتری قرار میگیرند و همین طولانی مدت کار کردن ژیمناست های حرفه ای خود دلیل دیگری برای آسیب دیدگی بیشتر میباشد.

خرید آموزش ژیمناستیک

آموزش ژیمناستیک:
برای آموزش ژیمناستیک ابتدا ما نیاز داریم که در مورد وسایل آن اطلاعاتی را کسب کنیم و اسامی آن را بلد باشیم .
در زیر چندی از لوازم و وسایل ژیمناستیک را نام میبریم:
۱-ترامپولین قهرمانی و معمولی
۲-تخته پرش
۳-پیش تخته چند فنره (معممولاً پنج نفره)
۴-تخته پرش چند فنره(سه یا پنج یا هفت فنره)
۵-پودر منیزیم ژیمناستیک
۶-کمربند ایمنی ژیمناستیک
۷-نیمکت آموزشی شیب دار ژیمناستیک (که معمولاً و عمدتاً سوئدی میباشد)
۸-دستگاه توماس
۹-تشک ایمنی ژیمناستیک (رول یا معمولی)
۱۰-پیست ژیمناستیک با تشک یا بدون تشک
۱۱- کاسه ی پودر ایستاده
۱۲-سطح شیب دار
۱۳-خرک مطبخ تمام چوب
۱۴-مینی خرک
۱۵-پرش خرک آرگوجت
۱۶-خرک ژیمناستیک
۱۷-خرک حلقه ی استاندارد
۱۸-چوب بالانس انفرادی
۱۹-تخته ی بالانس چوبی تمرین
۲۰-دار حلقه ژیمناستیک
۲۱-اسکوبرد ژیمناستیکRSS
22-اسکوبرد۱۱GS ژیمناستیک
۲۳-کفش مخصوص ژیمناستیک (که غالباً شبیه کفشهای رقص باله میباشد)
۲۴-مینی پارالل
۲۵- پارالل قهرمانی
۲۶-نردبان مخصوص ورزش و آموزش ژیمناستیک (که غالباً سوئدی می باشد و از چوب کاج درست شده است)
۲۷-چوب موازنه ی قهرمانی
۲۸-قارچ تمرینی تک حلقه
۲۹-قارچ تمرینی دو حلقه
۳۰-قارچ تمرینی که معمولاً به آن طرح آلمان میگویند
۳۱-بارفیکس قهرمانی
۳۲-بارفیکس آموزشی مدرج
۳۳-کف بند ژیمناستیک بارفیکس
۳۴-کف بند ژیمناستیک دار حلقه
۳۵-و کف بندهای متعدد دیگر
و…….
ژیمناستیک ورزشی است که بسیار جذاب و راه ایجاد خلاقیت را به وجود می آورد و بدن را نرم و آماده ی انجام هر گونه ورزشی میکند که بعضی از آموزشهای ژیمناستیک بسیار ریتمی و موزون میباشد و انجام روزانه ی آن بسیار در زندگی شخصی ما فواید بسیاری دارد که میتواند خستگی را دفع کند و اعتماد به نفس را بییشتر و بدن را آماده تر و نرم تر میکند و خیلی در رقص و مهارتهای آن تأثیر گذار است ،ژیمناستیک و آموزش آن راهی است که بتوانیم در ورزش و هنر و مهارتهای دیگر آماده تر شویم و در اجرای پانتومیم و حرکات موزون و زبان بدن در تئاتر بسیار تأثیرگذار است. و باعث میشود بدن ما امادگی هر نوع تمرینی را داشته باشیم و بدن خود را برای آموزش بهتر و سریعتر پانتومیم یا حرکات بدن و حتی خود ژیمناستیک بهتر بشناسیم .اغلب توصیه میشود این ورزش را باید از کودکی و از سن کم شروع کرد وآن را آموزش دید و تمرینات لازم را انجام داد، زیرا کودکی و بدن ما در سن کم بسیار آماده تر از بدن یک جوان و حتی نوجوان میباشد وقابلیت انعطاف پذیری بالاتری را دارا میباشد که خیلی میتوان روی بدن منعطف در ژیمناستیک مانور داد.


در ژیمناستیک به مواردی نیازمندیم که این موارد عبارتند از ؛انعطاف، آمادگی جسمانی بالا، ذهن متمرکز و قوی،تغذیه ی مناسب ،وزن(که بسیار اهمیت دارد بدن کم وزن باشد و سبک تا حرکات را به راحتی و بدون صدمات انجام داد)،نداشتن ناراحتی جسمی ،انگیزه ی کافی ،علاقه ،اطلاعات لازم،روحیه ی مناسب، هدف درست از این ورزش (برای آموزش این ورزش (ژیمناستیک)عده ای معمولاً برای تفریح این ورزش را انتخاب میکنند،عده ای علاقه دارند”قلبی و سطحی” عده ای برای بهتر رقصیدن این ورزش را یاد میگیرند
،عده ای این ورزش را مقدس میدانند و عده ای راه پدر یا مادر یا خواهر و برادر را میخواهند ادامه دهند ،عده ای آن را آمادگی لازم برای هنر خود و افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت به تبع آن برای شکل گیری روحیه ی بهتر آن را انجام میدهند ،برای موفقیت در تئاتر و پانتومیم یا برای آمادگی جسمانی و انعطاف پذیری و اما
عده ای ژِمناستیک و آموزش آن را به خاطر خودش و شرکت در مسابقات کشوری و جهانی انجام میدهند و عده ای آن را راهی برای رسیدن به تعادل انجام میدهند و…..
ژیمناستیک ورزشی است که بسیار راه پیشرفت در آن باز است و یک ورزش رمانتیک و حساس و پر از ریزه کاری میباشد . امروزه دیده ایم که بسیاری از ورزشها وابسته به ژیمناستیک میباشد و آن را زیباتر کرده اند و لازمه ی آموزش آن جهانی تر شده است، اما ورزشهایی مثل رقص ( که خود انواع متفاوتی دارد مثل باله، عربی،اسپانیایی،پاپ،بریک،رقص روی یخ،سالسا زومبا و ….)همگی به انعطاف بدنی و آمادگی جسمانی نیاز دارند که ژیمناستیک را ورزشی مادر و اصیل میکند.
آموزش ژیمناسیک مراحل و اصول مختلفی دارد که به فرد ابتدا یاد میدهیم که آمادگی جسمانی خود را قوی تر کند و بدن خود را بشناسد و آموزش را جدی بگیرد و برای انجام آن زحمت بکشد و بدن را نرم تر و منعطف تر نماید و تمرینات سخت و سخت تر انجام دهد.

 





:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: