آموزش دوچرخه سواری
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

آموزش دوچرخه سواری :
ترمز گرفتن در دوچرخه سواری:
در انتخاب دوچرخه استاندارد باید دقت شود تا از دوچرخه ای استفاده کرد که در ترمز گرفتن در سرعت های بالا و حفظ تعادل کارایی بالایی داشته باشد . ترمز جلو در نگه داشتن دوچرخه ۷۰ درصد اثرگذار بوده و باید نحوه ی کار کردن با آن را در آموزش دوچرخه سواری فرا گرفت. جنس دوچرخه و مدل و نوع ترمز دوچرخه نیز اصل اساسی بوده.
تمرین ترمز کردن در آموزش دوچرخه سواری:
باید با هر دو ترمز تمرین کرد
ترمز به حالت ABS که باید قبل از پیچ و حرکت کردن بکار برد
در موانع سنگلاخی ترمز عمل نکرده.
پرش کردن از موانع کوتاه با دوچرخه

برای تهیه این محصول به صورت خرید اینترنتی از فروشگاه ما می توانیدب روی دکمه خرید کنار محصول کلیک نمایید.

پرش کردن در موانع کوتاه در آموزش دوچرخه سواری:
برای پرش کردن با دوچرخه ای که در حالت حرکت بوده باید احتیاط کرده و برای اینکه از موانع خطرناک عبور کنید باید به حالت پرشی عمل کرده و از روی موانع بپرید و در حالت های مختلف باید در اموزش دوچرخه سواری پرش را یادگرفته تا بتوانید از سنگ ها و موانع عبور کرده و چاله ها را رد کنید.
برای عبور کردن از یک مانع در جلوی راه باید چرخ جلویی دوچرخه را بلند کرده و به حالت تک چرخ زدن از مانع پرش کرد .
برای جابجا کردن و پرش چرخ عقب را باید فیکسها در قسمت پنجه رکاب را استفاده کرد که فیکسها کف پا را ثابت نگه داشته تا بتوانید چرخ عقب را بلند کنید.
بهترین حالت برای پرش کردن و تشخیص دادن مانع برای واکنش صحیح نشان دادن این است که مسیر خود را بشناسید و حدود ۱۰ متر از جلو را مدنظر گرفته و وقتی که در حال حرکت هستید ۲ متر به جلوی چرخ نگاه کرده تا بتوانید حالت مناسب را تشخیص دهید و با کمک فنرهای دوچرخه بتوانید از موانع به شکل های مختلف عبور کرد.
بهترین کمک فنری که در خرید آموزش دوچرخه سواری به شما کمک کرده بدن فرد بوده که با حالت مناسب قادر است نیروهایی که به ان وارد میشود را خنثی کند و تحرک درست انجام دهد . حالت دست و پا و ستون فقرات جزو مهم ترین نقاط حرکتی در آموزش دوچرخه سواری بوده .
۴ عامل در سرعت سراشیبی دوچرخه سواری:
۱) نکات ایمنی خود را بالا ببرید تا بتوانید با اطمینان خاطر حرکت کنید و سرعت بگیرید.
۲) به دوچرخه اطمینان کامل از نظر ایمنی و قطعات داشته باشید تا بتوانید سرعت بگیرید.
۳) داشتن تجربه کافی در آموزش دوچرخه سواری که فرد کسب کرده
۴) بدن به حالت مناسبی قرار گیرد تا بتواند در سراشیبی ها به خوبی حرکت کند.

یکی از عوامل کمکی در دوچرخه که به حرکت کمک میکند فیکس پدال بوده که به حالت حرکت پا زدن به شکل های مختلف تاثیر داشته و باید در حین آموزش دوچرخه سواری در کارهای جدی روش استفاده از فیکس پدال را یاد بگیرد.

توصیه در حین حرکت:
در مدتی که به آموزش دوچرخه سواری مشغول هستید اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و با تمرین کردن در نقاط حساس و سراشیبی قدرت خود را بالا ببرید تا ترس از شما دور شود که در حین حرکت این فکر را کنید که در حال افتادن هستید و هرگز تعادل بدنی خود را از دست ندهید.
دور زدن در آموزش دوچرخه سواری:
دوچرخه سواری کوهستان با دوچرخه سواری کورسی متفاوت بوده و دوچرخه سواری کوهستان با ناهمواری هایی همراه است که موانع زیادی در حین حرکت وجود داشته .
در پیچ هایی که جاده های هموار و آسفالتی است مثل دوچرخه سواری کورسی بوده که باید زانوی سمت پیچ را به سمت داخل داد و زانوی مخالف پیچ را به داخل فشار داد و از همین روش نیز برای پیچ های جاده های خاکی نیز استفاده کرد و بستگی به جهت پیچ داشته که کدام زانو را خم کرده و با کدام به داخل فشار آورده و از رکاب خارج کرد تا بتوان تعادل را حفظ کرد . اگر در حین حرکت مانعی در مسیر وجود نداشته باشد از کل جاده برای دور زدن استفاده کرد. در آموزش دوچرخه سواری جاده های خاکی باید به تردد ماشین ها توجه داشت چون در جاده های خاکی با چرخ اتومبیل نرم و لغزنده شده و همینطور حرکت در عرض جاده خطرناک است.

 

تاریخچه ورزش فوتبال در مبحث آموزش فوتبال:
در این قسمت از آموزش فوتبال به چگونگی پیدایش ورزش فوتبال می پردازیم:
قبل از میلاد در قرن دوم و سوم و در دوران فرمانروایی خاندان « هان » و در ارتش چین شواهد موجود در آن زمان بیانگر این بود که با ضربه زدن به توپ و و فرستادن آن توپ به دروازه کوچکی یک نوع ورزش بدنسازی و یا بازی در آن دوران به حساب می آمد.
همچنین در شهر كیوتوی ژاپن شواهدی مستحکم تر رخ داد به این صورت که برای بازی زمینی را مرز بندی کرده بودند تا با ضربه زدن با پا بازی صورت گیرد.
یک نوع بازی شبیه به آموزش فوتبال امروزی در صورتی که بازیکنان هر تیم۲۷ نفر بودند در یونان و روم قدیم نیز انجام می شد.
زمان و مکان پیدایش ورزش فوتبال به طور دقیق مشخص نیست.ولی در مکانی روی کره زمین بیش از ۳۰۰۰سال قبل بازی با توپ یا همان آموزش فوتبال وجود داشته است.
به طورقاطعانه در انگلستان و همچنین مکان اتحادیه فوتبال به حساب می آید. پیدایش آموزش فوتبال
اولین پایه گذاران فوتبال امروزی به طور مشترک انگلستان به همراه اسكاتلند می باشند.این محصول را می توانید به صورت خرید پستی همین الان از تهران خرید تهیه نمایید.

آموزش فوتبال
مردم انگلیس به فوتبال به زبان عامیانه ساكر (soccer) نامگذاری کرد بودند.از قرن هشتم میلادی به بعد بود که در بین مردم این جزیره فوتبال یکی از محبوبترین ورزش در بین مردم و همچنین رایج ترین ورزش به شمار می آمد.شروع این بازی شباهتی به جنگ تن به تن داشت تا ورزش فوتبال امروزی. اولین بازی فوتبال در شرق انگلستان طبق داستانی تاریخی صورت گرفت.با سر جدا شده شاهزاده مردم محلی دانماركی بازی فوتبال را كه در جنگ مغلوب آنان شده بود انجام می دادند.
قرون وسطی شهرها و روستاهایی که با هم دشمن بودند برای اینکه قدرت خود را در معرض دید هم قرار دهند به انجام نوعی فوتبال می پرداختند.قانون های این بازی به شکل كندن یكی از اعضای بدن، مشت زدن، لگد زدن بود.
اتحادیه فوتبال در سال ۱۸۶۹ شرطی را در قوانین خود وارد کرد که سبب ممنوعیت تماس توپ با دست شد.و این سبب شد تا مقدمه فوتبال جدید شکل گیرد.
تعدادی زیادی با شرکت در بازی به انجام ورزشی می پرداختند که آن ورزش قرن ها ادامه داشت.
توپ در این بازی حركت داده می شد به نقطه مشخصی كه قبل از شروع بازی تعیین می شد. به دلیل خشونت در انجام این ورزش حکومت های زیادی سعی در ممنوعیت این بازی انجام دادند. سال ۱۳۳۱ میلادی در انگلیس قوانینی توسط پادشاه ادوارد سوم جهت توقف فوتبال صورت گرفت.

برای خرید آموزش فوتبال از تهران خرید راه ساده ای در پیش دارید.

خرید آموزش فوتبال
پادشاه جیمز در سال ۱۴۲۴ میلادی در اسكاتلند اعلام ممنوعیت انجام آموزش فوتبال و یا انجام بازی فوتبال را صادر کرد.
ملكه انگلستان الیزابت اول در مجلس قانونی به این صورت که هر کسی که این بازی را انجام می داد به مدت ۱ هفته در زندان سپری خواهد کرد را به ثبت رساند و آن فرد می بایست بعد از آن باید در کلیسا توبه می کرد.
محبوبیت این بازی در بین مردم و تبدیل شدن آن به بازی مردمی سبب شد تا هیچ قانونی نتواند جلوی انجام ندادن این بازی را بگیرد.
كالج اتون در سال ۱۸۱۵ که یکی از مشهور ترین مدرسه ها در انگلیس بود قوانینی را مطرح کرد که این قوانین پس از گذشت زمان کوتاهی در كالج ها و دیگر دانشگاه ها نیز پیروی شد.
و پس از طی مدت زمانی این قوانین استاندارد شد ودر بسیاری از دانشگاه ها در سال ۱۸۴۸نسخه ای به نام قوانین كمبریج معروف امروزی مورد قبول واقع شد.
فوتبال آهسته آهسته تبدیل شد به دو مکتب جدا از هم وبعضی از دانشگاه ها ترجیح به پیروی از قوانین مدرسه راگبی شدند.که در آن قوانینی که در كمبریج ممنوع بود همگی مجاز بودند، از جمله این قوانین می توان به موارد ذکر شده اشاره نمود : ضربه زدن به ساق پا، زمین انداختن حریف ،حمل توپ و…به حساب می آمد.


در سال ۱۸۶۳برای ثبت قوانینی جهت آموزش فوتبال یازده باشگاه به همراه مدرسه لندن نمایندگانی را به همایشی که در تاورن فری مزون واقع بود، فرستادند.
پیدایش اتحادیه فوتبال نتیجه این همایش به شمار می آید.سپس در سال ۱۸۶۳ کسانی که طرفدار قوانین مدرسه راگبی بودند به اعتصاب کردن دست زدند و نتیجه این اعتصاب جدا شدن اتحادیه فوتبال و راگبی در ۱۸ اكتبر در سال ۱۸۶۳ میلادی شد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: